
Jacinta werkt al sinds 2011 bij Klaverblad. Ze begon als Merk- en Mediamanager en stond aan de wieg van onze eerste reclamecampagnes. Inmiddels is ze manager van het Marketing- en Communicatieteam. In haar vrije tijd staat ze graag in de keuken om de lekkerste gerechten op tafel te zetten.
Het draait om mensen
Mensen zijn een grote drijfveer voor Jacinta: “Ik vind het heel fijn om resultaat te boeken voor Klaverblad, maar ook voor de mensen die er werken. Het geeft voldoening om met elkaar samen te werken aan bijzondere projecten en mooie resultaten te behalen.”
Die betrokkenheid zie je ook terug in haar passie. Ooit begon Jacinta een wijnclub met vrienden, vanuit het idee van samenzijn en gezelligheid. De hapjes die daarbij geserveerd werden steeds interessanter. Inmiddels is het koken uitgegroeid tot een ware passie, maar nog steeds draait het om de mensen: “Een mooi menu op tafel zetten voor vrienden en familie, hier samen van genieten en aan het einde van de avond iedereen tevreden en voldaan zien, dat laat mijn hart sneller kloppen.”
Een recept voor overzicht
In haar rol krijgt Jacinta te maken met een breed scala aan onderwerpen. Dat vraagt om schakelen, overzicht houden en vooral: goed kunnen multitasken. “Mijn werk is heel afwisselend. En soms is het nodig om ad hoc te kunnen reageren. Dan is het goed om even je moment te pakken en op de situatie te reflecteren en te kijken ‘hoe gaan we nu verder’. Zo is het ook met koken. Op het fornuis pruttelt iets, in de oven staat een gerecht en ondertussen ben ik al bezig met de volgende stap. Het is continu schakelen tussen verschillende taken.”
Uitdagingen aangaan
Ook experimenteren is een eigenschap die Jacinta zowel in haar werk als in haar hobby inzet. Jacinta: “Het medialandschap is veranderd en onze doelen ook. We verkennen samen nieuwe mogelijkheden en proberen dingen uit. Dat gaat vaak goed maar soms ook niet. Het belangrijkste is dat we ervan leren. Waar we onlangs mee geëxperimenteerd hebben is een personalisatietool op het platform waarop we samenwerken met onze distributiepartners. De eerste keer dat we daarmee iets gedaan hadden was dat aan de achterkant toch niet helemaal goed ingeregeld, waardoor bepaalde pagina’s verdwenen waren. Gelukkig kwamen we er snel achter en hebben het alsnog opgelost. Dan is vernieuwen even spannend. Maar goed ik zeg altijd maar no guts no glory”. Deze nieuwsgierigheid en bereidheid om te vernieuwen zie je ook terug in haar keuken: “Ik daag mezelf graag uit met gerechten die ik nog nooit heb gemaakt. Soms lukt iets, soms mislukt iets. Daar leer je het meest van.”
